نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3501
-
الف
+

تیتراژ سریال های «شب دهم»، «مختار» و «پریدخت»

در این گزارش به بررسی محبوب ترین تیتراژهای سریال های محرمی تلویزیون ایران پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، تیتراژ، از موارد به یاد ماندنی هر سریال می باشد به طوری که همراه با موسیقی خود حال و هوای سریال را برای مخاطب بازگو می کنند.

از سوی دیگر آهنگ این تیتراژها که اغلب توسط آوازخوان های مشهور انجام می شود، به سریال ها و ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک بسیاری می کند به گونه ای که حتی بسیاری از سریال های مناسبتی با آوازخوان آن شناخته می شوندو تا سال ها  در اذهان ماندگار می شوند.

در این گزارش به بررسی تیتراژ 3 سریال ماندگار تلویزیون ایران که در ایام محرم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نشر شد، پرداخته ایم:

شب دهم

«علیرضا قربانی» آوازخوان ایرانی، تیتراژ پایانی این سریال را که یکی از زیباترین شعرهای مرحوم «افشین یداللهی» می باشد خوانده است.

به گفته قربانی، این شعر یکی از آثار درخشان، فاخر و به یادماندنی مرحوم افشین یداللهی است که تلفیق شعر و موسیقی را به زیرکانه ترین شکل ممکن به کار برده است.

علی‌رضا قربانی زاده ۱۵ دلو(بهمن) ۱۳۵۰ هجری خورشیدی در تهران، آوازخوان موسیقی سنتی ایرانی است.

فعالیت حرفوی خود را به عنوان آوازخوان موسیقی ایرانی از اواسط دهه ۷۰ هجری خورشیدی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ پس از شروع فعالیت رسمی ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد «فرهاد فخرالدینی» و  استاد «محمدرضا شجریان» و با معرفی حسین عمومی و علی تجویدی، همکاری خود را به عنوان آوازخوان ثابت ارکستر ملی ایران آغاز کرد.

علیرضا قربانی تیتراژ فلم ها و سریال هایی چون «پدر»، «شهرزاد»، «مدار صفر درجه»، «چهارراه استانبول» و... را خوانده است.

مختار

مختارنامه یک سریال تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی «داوود میرباقری» است. این سریال هرساله به ویژه در ماه محرم از شبکه‌های مختلف بازنشر می‌شود.

تیتراژ پایانی این سریال از ماندگارترین تیتراژ های سریال های ویژه محرم است که حال و هوای موسیقی آن متعلق به جنوب ایران است.

موسیقی تیتراژ سریال مختار نامه تحت نام «برخیز که شور محشر آمد» را «علی اکبر سلطانعلی» خوانده است.

پریدخت

تیتراژ پایانی«پریدخت» را «سالار عقیلی» آوازخوان معروف سنتی ایران خوانده که در ماندگاری این سریال تاثیر زیادی داشته است.

سالار عقیلی زاده ۱۱ قوس(آذر) ۱۳۵۶ هجری خورشیدی در تهران، آوازخوان موسیقی سنتی ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک لیسانس در رشته بازیگری تیاتر است.

سالار عقیلی کار حرفوی خود را با تلویزیون آغاز کرد و سال 1382 در سریال «شیخ بهایی» به کارگردانی «شهرام اسدی» به عنوان خواننده تیتراژ فعالیت داشته است.

گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی اش مانند سریال «ستارخان» بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سالار عقیلی محسوب می‌شود.

سالار عقیلی در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 سریال مهم «ایراندخت» و «ستارخان» تلویزیون حضور داشت و خود را به عنوان خواننده تیتراژ به جامعه هنرمندان معرفی کرد

سالار عقیلی به علاوه سریال ستارخان، سال 1385 تیتراژ سریال «شهریار» را نیز خواند. 

درپیوند با این خبر بخوانید:

ماندگارترین سریال های مناسبتی ایران در ماه محرم/پریدخت (2)

ماندگارترین سریال های مناسبتی ایران در ماه محرم/شب دهم (1)

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر